fbpx

קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה זה עוד מרכיב חשוב עבורנו בתיק ההשקעות הכולל שלנו. כמובן שיש את התיק שלנו שאנחנו מנהלים שהוא המרכז
קופת גמל להשקעה

מה זה קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה זה עוד מרכיב חשוב עבורנו בתיק ההשקעות הכולל שלנו. כמובן שיש את התיק שלנו שאנחנו מנהלים שהוא המרכז. מסביב יש עוד מרכיבים רבים שעלינו להיות מודעים אליהם. קופת גמל להשקעה הוא אחד מהם.

קופת גמל להשקעה היא מכשיר חיסכון המאפשר לציבור הרחב לחסוך באופן עצמאי למשך כל תקופת זמן שירצו ואף יש אפשרות לקבל הטבות במס.

תוכניות החיסכון הזאת הושקה ב 2016. לפני זה בישראל הייתה תוכנית אחרת בשם קופת גמל. כיום היא כבר לא קיימת, מי שעדיין יש לו זכאי למשוך את הכספים ויקבל הטבה של מס רווחי הון. אך הקופה נחשבת ״כמתה״ ולא בשימוש יותר.

 כיום בישראל מנוהלים כ- 35 מיליארד שקל בקופות הגמל להשקעה. קופת גמל להשקעה היא תוכנית חיסכון נזילה, שמאפשרת לכם למשוך את הכסף בכל עת וברגע שתרצו. דרך קופת גמל להשקעה אתם בוחרים את מסלול ההשקעות המועדף עליכם. לא ניתן להפקיד יותר מ- 76,449 ש״ח בשנה.

 היתרונות

  1. קופת גמל להשקעה הינה יכולה להיות פתרון לכל משקיע, לא משנה אם אתה משקיע לטווח ארוך או לטווח קצר. כמובן היתרון המרכזי הוא הטבת המס במידה ומחכים לגיל פרישה. אך בגלל שאפשר למשוך את הכסף בכל זמן ועת גם מי שרוצה להשקיע לתקופה קצרה יותר יכול להנות מהמוצר.
  2.  אפשרות נוספת שמעניקה לכם קופת גמל להשקעה זה לקחת הלוואה כנגד קופת הגמל להשקעה שלכם. בריבית אטרקטיבית בלי צורך להוסיף כלום, כספי הקופה משמשים כערבונות שלכם על ההלוואה.
  3. יתרון נוסף שמשחק תפקיד זה הגמישות, ניתנת האפשרות לעבור בין אפיק השקעה ממסלול מנייתי למסלול כללי, לסולידי וההיפך הכל פתוח. אתם יכולים להחליף מסלולים בתוך החברה עצמה, לדוגמה לעבור מקופת גמל להשקעה סולידית של מיטב דש  לקופת גמל להשקעה מנייתית של מיטב דש, ואתם יכולים גם לעבור בין החברות השונות, לדוגמא ממיטב דש סולידית לקופת גמל להשקעה סולידית של הראל. המעבר בין הקופות בתוך אותו גוף והמעבר בין החברות השונות לא ייחשב כמכירה, וזה נהדר כי אז גם לא תחויבו במס. 

חסרונות

אין חסרונות! כל כך הרבה יתרונות ודברים שהמכשיר הפיננסי הזה יכול להעניק לכם.

סיכום

אני בטוח שעכשיו אתם מבינים את המשמעות של קופת גמל להשקעה. את כל היתרונות שיש לה כדי לעזור לכם לפתח את התשתית הפיננסית שלכם. מי מכם שעדיין לא פתח קופת גמל להשקעה, תבינו שזה לעולם לא מאוחר ורצוי להתחיל עכשיו שאתם מבינים את הכוח שלה.

 

שתפו את המאמר:
מאמרים נוספים
רוצים לשמוע פרטים נוספים או להתחיל את התהליך?

רוצים לשמוע פרטים נוספים או להתחיל את התהליך?

השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן