fbpx

הקשר בין כלכלה לגיאופוליטיקה בשנת 2024

אם חשבנו שהשנה הקרובה הולכת להיות סוערת מבחינת אירועים גיאופוליטיים, אז כנראה שלא ידענו עד כמה.
בעת הנוכחית אנחנו כבר סוגרים שנתיים לפתיחת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שעדיין מתרחשת למי ששכח, המצב במזרח התיכון רחוק מלהיות שקט ונמצא בנקודת רתיחה, סין וארה״ב ממשיכות להכניס אחת לשנייה חבטות ובנוסף לכל זה, במהלך 2024 יותר מחצי מאוכלוסיית העולם, 4.2 מיליארד בני אדם יגשו לקלפיות לבחור, בחירות נשיאותיות, כלליות, פרלמנטריות ומקומיות.

השנה כ- 80 מדינות שונות הולכות לקיים בחירות. בניהן אפשר למצוא 8 מתוך 10 המדינות המאוכלסות ביותר בעולם- אינדונזיה, בנגלדש, פקיסטן, ברזיל, הודו, מקסיקו, רוסיה וארה״ב.

 

מתוך כלל מערכות הבחירות הללו, יש 2 מערכות בחירות אשר יוצרות את העיניין הגדול ביותר. הראשונה היא לא אחרת מאשר הודו. המדינה המאוכלסת ביותר על פני כדור הארץ תקיים את מערכת הבחירות שלה בחודשים אפריל-מאי. עבור המדינה המתפתחת ביותר בעולם שלנו כל סבב יהיה מאוד קריטי עבור המשך הצמיחה שלה.
המנה העיקרית תגיע בחודש נובמבר, כאשר אנחנו יתקיימו הבחירות המשפיעות ביותר בעולם שלנו, הבחירות לנשיאות ארצות הברית ולקונגרס.
סבבי בחירות ידועים כאירועים שמאוד משפיעים על שווקי המניות. בין לפני הבחירות עצמן והפעולות שהמנהיגים עושים, או לאחרי הבחירות ולהשפעה שתהיה למנהיג שנבחר על אותה מדינה.

שימו לב לנתונים הבאים. תסתכלו מה קורה ל S&P500 בממוצע היסטורי בשנה הרביעית בכהונה של הנשיא הנוכחי. בממוצע המדד עולה בלא פחות מ- 9.54% וזאת נחשבת לשנה השנייה הכי טובה בסייקל של כל נשיא.
בנוסף, ב- 74% אחוזים מהמקרים המדד המרכזי מסיים את אותה השנה בעליות.

בתמונה הבאה נוכל לראות איך התנועה לאורך השנים נראית על הגרף. ניתן לראות כי לפי הממוצע ההיסטורי השנה יכולה לקבל בוסט מאוד רציני בעקבות הבחירות הצפויות.

 

חשוב להבין את המשמעות של נושא הבחירות במדינות השונות ובעיקר בבחירות של המעצמות הגדולות.
כל ממשלה אשר מגיעה עם אידיאולוגיה שונה, תפיסת עולם שונה לכיצד הדברים אמורים לעבוד ומה המדיניות שהם צריכים לנקוט בה.
ניקח כדוגמא את ממשלת ארה״ב.
בצד אחד יש את הדמוקרטיים (ביידן) ומנגד יש את הרפובליקנים (טראמפ).
ממשלה דמוקרטית נוהגת לתמוך במדיניות שוויונית, הממומנת ע״י מעורבות ממשלתית רבה יותר. היא נוהגת להתמקד בזכויות הפרט, זכויות העובדים וכו..

לעומת זאת, ממשלה רפובליקנית נוהגת לתמוך במדיניות כלכלית חופשית, המבוססת על שוק חופשי ויזמות פרטית.

2024 צפויה להיות שנה מרתקת ומכל כך הרבה סיבות שונות.
כמות אירועים בלתי נגמרת לקראת השנה החדשה שכבר יצאה לדרך ויכולה להיות אחת השנים הזכורות ביותר שידענו.

שתפו את המאמר:
מאמרים נוספים
רוצים לשמוע פרטים נוספים או להתחיל את התהליך?

רוצים לשמוע פרטים נוספים או להתחיל את התהליך?

השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן