fbpx

אילון מאסק, טסלה ומה שביניהם

אילון מאסק, טסלה ומה שביניהם

טסלה

בואו נתחיל מההתחלה ונעשה סדר למי שלא מכיר.

טסלה היא חברה אמריקאית – בינלאומית, העוסקת בייצור כלי רכב המבוססים על הנעה חשמלית, ייצור ואיחסון של אנרגיה סולארית, ופיתוח טכנולוגיות של אנרגיה ירוקה. החברה נוסדה ב-2003 ושמה הוא מחווה לממציא ניקולה טסלה שהיה פיזקאי, מהנדס חשמל וממציא אמריקאי ממוצא סרבי. טסלה נחשב בעיני רבים כאחד מגדולי הממציאים בכל הזמנים וגדול מהנדסי החשמל.

בארצות הברית הוא כונה "הקוסם מהמערב".

על שמו קרויה יחידת המידה טסלה, המסומנת באות T (סמל החברה) – יחידה סטנדרטית למדידת עוצמת שדה מגנטי.

ועכשיו, לחברה שנסחרת בבורסה.

החברה

טסלה הוקמה ב-2003 ע"י מרטין אברהארד ומארק טרפנינג כשמאסק שימש כי"ור ומעצב ראשי. מאסק היה הראשון שהשקיע מהונו בחברה (4.5 מיליון דולר). בתחילת דרכה החברה התמקדה ביצור רכב חשמלי ספורטיבי ויוקרתי. זה לא הלך להם כל כך טוב בלשון המעטה והחברה התקשתה לפרוץ לשוק הרכבים.

למרות שהצליחו בגיוסים שלהם, השנה שבה החברה קיוותה לפרוץ הביאה איתה את משבר הסאבפריים (2008). החברה הייתה על סף פשיטת רגל, בוצעו חילופים בהנהלה הבכירה והמנכ"ל הוחלף מספר פעמים (אפילו ישראלי היה המנכ"ל למשך שנה). ואז ב-2009 קרה לחברה הדבר הכי טוב שיכלה לקוות לו – אילון מאסק.

מאסק

אילון מאסק הוא לא עוד מנכ"ל שיודע לנהל חברה ויש לו רזומה מרשים. אילון מאסק הוא אדם עם חזון, חלום ובעיקר רצון לשנות תרבות צריכה שנהוגה בעולם במשך עשרות שנים שלא הובילה את העולם לעתיד מזהיר.

מאסק רוצה לשנות את כל תהליך צריכת האנרגיה שלנו. הוא רוצה שנפסיק להשתמש בדלקים מאובנים ופוסיליים. הוא רוצה לטפל במשבר האקלים. הוא רוצה לשנות את פני התחבורה העולמית ולכן אנשים שאומרים שהשווי של טסלה מנופח לא מבינים את האסטרטגיה של מאסק ומה שעומד מאחוריה.

מאסק זה טסלה וטסלה זה מאסק!

בואו ונצלול לאסטרטגיה..

האסטרטגיה

מאסק הבין דבר אחד כשהוא התחיל עם המיזם של טסלה, והוא שלאנשים הפשוטים לא באמת אכפת ממשבר האקלים וברגע שזה נוגע לנוחות שלהם הם לא רוצים לנסוע ושכל 100 ק"מ הם יצטרכו להטעין את הרכב, ופה הוא נתקל בבעיה.

איך הוא פתר אותה?

הוא הבין שאם הוא ייצר רכב שנראה כמו מכונית ספורט יוקרתית לאנשים כבר לא יהיה אכפת להם מהבעיה הראשונה.

ולכן הוא הלך לפי המודל הבא:

  1. רכב חסכוני.
  2. רכב מהיר.
  3. רכבמהיר.
  4. חווית נהיגה עתידנית.
  5. מחיר זול יחסית.
  6. הוא הצליח לשלב את כל האלמנטים הללו ברכבי טסלה מהר מאוד ולראייה אנחנו רואים שהוא צדק – מודל 3 כבש את העולם.

מודל 3

אז איך הוא עשה את זה?

מאסק כמו מאסק קרא את קהל היעד שלו וכך הכווין את רוב המשאבים של החברה לתחום המחקר והפיתוח של החברה. לא ראיתם שטסלה כמעט ולא ומפרסמת את המוצרים שלה..? מחקר ופיתוח – יודעת בדיוק למי לפרסם את המוצרים שלה.

דבר נוסף שמאסק עשה זה שהצליח להוריד משמעותית את עלויות הייצור בכך שהפך אותן לאוטונומיות כמעט מלא. הוא רכש מפעלי ענק והפך אותם לרובוט אחד גדול.

גאון כבר אמרתי?

אז כמו שאמרתי, מאסק רוצה לשנות את תרבות צריכת האנרגיה שלנו ופנ האישיו האמיתי.

תרבות

למי שלא  יודע וכבר רשמתי את זה לא פעם, טסלה זה לא רק רכבים. טסלה מייצרת ומשווקת בין היתר גם גגות סולאריים ואת הפאוורוול – מתקן לאגירת אנרגיה שבאמצעותו ניתן להטעין את הרכב באמצעות אנרגיה סולארית שנאגרת במכשיר. כמובן שהמוצר יכול לספק את החשמל גם לבית עצמו.

ממליץ להרחיב את הקריאה בנושא על חברת טסלה אנרג'י שהיא חברת בת של טסלה בתחום האנרגיה הנקייה.

כבר מסיימים. כל הדברים שטסלה מתעסקת בהם מעבר למכוניות שמזוהות איתה הם הדבר הגדול באמת.

רכיבי האנרגיה שטסלה מוכרת כבר מציגים רווחים נאים אבל הם עדיין נמצאים בתחילת הדרך מבחינת מיצוי פונטציאל הרווח שלהם (דוחות אחרונים).

פרויקטים נוספים

אסור לשכוח ובאמת שאין לי מושג איך יש לבן אדם הזה זמן אבל יש לו חברות נוספות שעליהן לא ארחיב כי בכל זאת זה פוסט אז צריך לתמצת, מליץ להעמיק גם בהן כדי להבין את הפונטציאל העסקי שמנכ"ל טסלה מביא לעולם.

-The Boring Company.

-Neuralink Corporation.

-SpaceX.

-Open AI.

האחרונה היא חברה שמאסק הקים ונכון להיום מוגדר שמשקיע בלבד.

מעבר לפונטציאל של מאסק והחזון שלו, כולם מתעניינים בשאלה של "האם השווי שוק של טסלה מוצדק או לא?".

השאלה

התשובה היא פשוטה – לא! ומי שאומר לכם אחרת פשוט מתעלם מנתונים. בנוסף, טסלה תצטרך להכפיל ולשלש את כמות כלי הרכב שהיא מוכרת בשנים הבאות כדי להצדיק את השווי – והיא לא תעשה את זה על אף הצמיחה המטורפת שאנחנו רואים בחברה, למה? כי צצו לה בתקופה האחרונ מתחרות חזקות וגם היצרניות הישנות מדביקות לאט לאט את הפערים.

אז למה עדיין המניה כל  הזמן עולה? התשובה גם פה היא פשוטה – אילון מאסק!

השחקנים המרכזיים בשוק מכירים את כל המידע שכתבתי ובפוסט הזה והשוק מאמין שטסלה תביא שינוי אמיתי גם בעולמות ברכב וגם בעולם צריכת האנרגיה.

סיכום

הדברים האלה הולכים להיות שווים הרבה כסף.

מאסק כבר ניצח בתחרות של עולם הרכב החשמלי ועכשיו השוק בטוח שהוא יכנס בצורה חזקה יותר לעולמות האנרגיה. שם מחכה מנוע הצמיחה החדש של החברה.

אז מה לעשות?

התמחור של החברה גבוה מאוד זה כולם יודעים. אבל השוק לא טיפש וכלל מאוד חשוב שכל סוחר מתחיל יודע בשוק ההון זה שאסור ללכת כנגד המגמה, השוק מאמין לטסלה ומוצא בה חברה עם הפונטציאל הגדול בעולם.

אז מבחינתי יש שתי אופציות – ללכת עם השוק ולקנות את המניה, או לא להתעסק איתה בכלל.

 

שתפו את המאמר:
מאמרים נוספים
רוצים לשמוע פרטים נוספים או להתחיל את התהליך?

רוצים לשמוע פרטים נוספים או להתחיל את התהליך?

השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן